Apple води по качество на телефонната поддръжка

Apple изпреварва HP и Dell по качество на техническа поддръжка, оказвана по телефона. През първото полугодие компанията от Купертино води пред своите конкуренти съответно с 22% и 23%, по данни на Vocalabs, публикувани в electronista.com.

Две трети (66%) от анкетираните потребители признават, че са много удовлетворени от оказаната им поддръжка по телефона от страна на Apple. При HP и Dell този показател е съответно 44% и 43%.

Проучването дава също информация за това в колко случая проблемът на потребителя е бил решен. Поддръжката на HP е помогнала на 52% от позвънилите, докато при Apple показателят достига 74%, а при Dell – 44%.

Качеството на поддръжката се е харесало на 82% от позвънилите за помощ в Apple, на 58% от потребителите на HP и на 52% – от тези на Dell, разкрива още изследването.

Vocalabs не дава обяснение за предимството на Apple. Може да се предположи, че то се дължи на особеностите на хардуера и на географското разположение на службите за техническа поддръжка на компанията.

Apple има много по-малък брой модели компютри от своите конкуренти, което значително улеснява специалистите по поддръжка. Освен това, нейните технически служби са разположени в Северна Америка, където е и най-големият й пазар, благодарение на което отпада проблемът с езиковата бариера и се увеличава вероятността специалистите по поддръжка да са потребители на Apple.

При Dell и HP по-голяма част от персонала по поддръжка се намира в Индия и Филипините, което позволява да се намали цената на компютрите, но пък носи други проблеми.

Коментар