Nokia обяви стратегия за свързване на „следващия милиард” хора в интернет чрез достъпни мобилни телефони и локални Ovi услуги. Визията “Свързване на хората” не само чрез телефония беше акцента на последния ден на ежегодното събитие “Nokia World”.
„Повече хора ще се присъединят към информационния век чрез мобилния си телефон, отколкото чрез компютър”, заяви Мери Макдауел – изпълнителен вицепрезидент на Nokia за мобилни телефони. „Мобилният телефон ще бъде този, който пръв ще създаде потребителско усещане като от персонален компютър за следващия милиард души, които ще са онлайн”.
Компанията има възможност да улови голяма част от прогнозирания растеж на световния пазар и възнамерява да запази лидерските си позиции в пренос на глас и данни към масите, добави Макдауел. Nokia ще използва знанията на своите местни потребители, за да доставя това, което потребителите считат за ценно и достъпно за тях. Компанията обнови портфолиото си с многофункционални мобилни телефони и наблегна на интернет услугите в света, в който всеки четири от пет човека е в обсега на клетъчните сигнали.
След скорошното представяне на X3 Touch and Type, компанията въвежда втори подобен модел – C3 Touch and Type, който комбинира сензорен дисплей и традиционна клавиатура. Освен достъпен класически дизайн, този телефон има и корпус от неръждаема стомана, 3G, WLAN, 5-мегапикселова камера със светкавица, музикален плеър с радио и карта памет, която поддържа до 32GB. Телефонът предлага бърз достъп до съобщения и електронна поща, както и приложение за игри от Ovi Store. Цената му ще бъде около EUR 145 без данъци и субсидии, както се очаква да излезе на пазара през четвъртото тримесечие.
Макдауел също така обобщи, че в допълнение към добре направените устройства с достъпни цени, потребителите по цял свят искат и приложения, които им доставят глобално и локално значимо съдържание. И че те искат всичко това бързо, просто и на добра цена.
„Новите видове услуги и мощен софтуер, които се асоциират със смартфоните, стават все по-важни в традиционното пространство на мобилните телефони – обясни тя. – Ние работим по целеви услуги, с които да удовлетворим търсенето от страна на потребителя за свързаност, достъп до информация и добра цена”.
В отговор на търсенето от развиващите се пазари Nokia интегрира Ovi услуги в своите телефони. В допълнение, компанията предлага и широк набор от бизнес услуги от трети страни за Series 40 устройства.
Nokia обяви, че Ovi Mail е привлякла повече от 14 милиона имейл активации, по-голямата част от които са нови потребители, идващи от развиващи се пазари. В рамките на скорошното придобиване на Novarra, компанията вкарва широк набор услуги за Series 40, което ще позволи на голям брой потребители на интернет в развиващите се пазари да получат повече от това, което интернет им предлага. Чрез Ovi Browser, който в момента е в бета версия, Series 40 търси по-бързо и по-персонализирано.
С локалния си подход към музикалните услуги, Nokia става най-големият източник на дигитална музика и реализирани приходи в пазари като Бразилия, Мексико и Индия.