Много Android приложения изпращат GPS-координатите на телефона и друга информация за потребителите при обръщане към рекламни мрежи, разкри проучване на Intel и два американски университета. Изследвани са 30 безплатни популярни приложения, избрани на случаен принцип от онлайн каталога Android Market, съобщи arstechnica.com.
Половината от всички разглеждани приложения са изпращали към рекламните сървъри частна информация от рода на координати за местоположението на потребителя и номера на телефона. Едно от приложенията е изпращало данни за координатите на всеки 30 секунди, дори когато на телефона не е показвана реклама.
Операционната система Android съдържа вградени средства за контрол на достъпа на приложения до системните функции, като издава съответни прeдупреждения при инсталиране на програмите. В повечето случаи обаче потребителите игнорират подобни предупреждения и разрешават инсталацията на приложения, които изискват разширен достъп до информация за потребителя.