Hewlett-Packard заема първо място на световния пазар за лаптопи през третото тримесечие с дял от 17,7%. Това сочат данните на компанията за проучвания DisplaySearch, изнесени в digitimes.com.
Нареждащият се на второ място Dell отстъпва с 0,2%, тъй като е продал 50 хиляди лаптопа по-малко. Ръстът при HP е 36%, или два пъти повече от този на пазара през тримесечието.
Трети на световния пазар е Acer с 11,8% дял, следван от Toshiba (10,7%) и Lenovo (8,2%). От останалите играчи впечатляват резултатите на Asustek Computer с ръст от 68%, Apple (63%) и Sony (47%).
Въпреки че е глобален лидер, HP държи първото място само в два региона – APAC (Азиатско-тихоокеанския) и Латинска Америка. Dell пък е първи в Северна Америка, а Acer изпреварва HP в EMEA (Европа, Средния изток и Африка).
Като брой, продажбите и на HP, и на Dell надвишават 3,5 милиона лаптопа през тримесечието.
От участниците в първата петица Lenovo е единственият производител, който продава преобладаващо лаптопи с класически формат на дисплея, докато при останалите доставчици има ясно изразена тенденция към широки екрани. При Apple и Sony дори всички продадени лаптопи са широкоекранни, отчита Display Search.