Таблет компютрите оказват все по-голям натиск върху пазара на ноутбуци. Продажбите на лаптопи от основните производители са били под очакванията през ноември, което се дължи на таблетите, пише digitimes.com.
За по-малко от една година таблет компютрите заеха различни ценови ниши, отбелязва тайванският източник.
Друга тенденция на пазара, продиктувана от таблетите, е спадът в приходите от нетбуци. Дисплеите с диагонал до 11 инча, характерни за нетбуците, се използват с успех и в таблетите, което доведе до дефицит и увеличаване на цените им и съответно оскъпяване на производствената стойност на нетбуците.
През следващата година анализаторите очакват да бъдат продадени около 45-50 милиона броя таблети. Този ръст ще повлияе негативно на 10-15% от пазара на ноутбуци.
Все пак не е уместно да се говори за сериозен спад в сегмента на ноутбуците, тъй като таблетите и ноутбуците предполагат различни модели на използване, които не се припокриват. Ако единият тип устройства са подходящи за създаване на съдържание, то другите са предназначени основно за неговото ползване, коментира digitimes.com.