Приходите от дигитална музика нарастват

Изборът на потребителите да достигат до музика чрез дигитални канали е продължил да расте през 2010 година, според доклад на Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI). Голяма популярност придобиват и абонаментните дигитални музикални услуги като Spotify, Deezer и Vodafone, наред със стотиците платформи за даунлоуд, достъпни за феновете.

Приходите от дигитално разпространение на музика са нараснали с около 6% през 2010 г. и достигат 4.6 милиарда долара, формирайки 29% от приходите на звукозаписната индустрията, сочат данните от доклада Digital Music Report 2011, огласен от Българската асоциация на музикалните продуценти.

Музикалните компании също така стартират партньорства с интернет доставчици и мобилните оператори и предлагат нови музикални услуги в страни като Ирландия, Тайван, Италия, Южна Корея, Дания, Норвегия и Швеция.

Действията на компаниите до голяма степен помагат на новите технологии и на развитието на легалните бизнес инициативи. Най-големият източник на нелегален даунлоуд в САЩ – Limewire бе осъден през 2010 г., а Mininova – един от най-популярните торент сайтове в света, закри нелегалната си дейност. The Pirate Bay бе блокиран в Италия след решение на съда, а присъдите срещу операторите на сайта бяха потвърдени от Апелативния съд в Швеция, подчертава докладът на IFPI.

Въпреки тези развития, дигиталното пиратство продължава да е огромна заплаха за приходите на индустрията като влияе негативно на работните места, инвестициите в нова музика и избора на потребителите, се посочва в анализа.

Все по-малко нови изпълнители успяват да „пробият” в международен мащаб. Общият брой продажби на дебютиращи изпълнители в Топ 50 на най-продаваните албуми в света през 2010 г. са едва една четвърт от нивата през 2003 г.

Традиционно силни местни индустрии в музикалния бизнес като Испания и Мексико са пострадали най-много. В Испания музикалните продажби са спаднали с около 22% през 2010 г., а нито един нов местен изпълнител не е попаднал в топ 50 на най-продаваните албуми (през 2003 г. броят им е бил цели 10).

Във всички творчески индустрии работните места са под заплаха. Независимо проучване на Tera Consultants през 2010 г. показа, че над 1.2 милиона работни места в областта на творческия сектор могат да бъдат изгубени само в Европа до 2015 г., ако не бъдат предприети мерки за ограничаване на пиратството.

Действията за спиране на онлайн пиратството стават все по-популярни в световен мащаб, с въвеждане на предупреждения и спиране на достъпа до интернет от страна на доставчиците. Тези мерки вече бяха ефективно приложени в три държави през 2010 г., а правителствата в други страни се очаква да ги приемат през 2011 г.

Сътрудничеството от страна на интернет доставчиците във Франция, Ирландия и Южна Корея значително редуцира нелегалното споделяне на файлове в тези страни. Правителствата в още няколко държави като Великобритания, Нова Зеландия и Малайзия се очаква да приемат нови закони през 2011 г., а Европейският съюз преразглежда законодателството в подкрепа на интелектуалната собственост.

„През 2011 г. дигиталното пиратство и липсата на адекватни законови механизми за борба срещу него остават най-голямата заплаха за бъдещето на креативните индустрии”, казва Франсез Муур, изпълнителен директор на IFPI.

„По целия свят съществуват страхотни нови легитимни услуги, предлагащи широк кръг от възможности за легален достъп до музика за потребителите. Но те работят на пазар, който е застрашен от пиратството и няма да оцелеят, ако не бъдат предприети действия срещу този основен проблем. Това е предизвикателството и възможността, която правителствата могат да уловят през 2011”, допълва Муур.

Коментари по темата: „Приходите от дигитална музика нарастват”

добавете коментар...

  1. !!!

    Тези *кретени* кога ли най-сетне ще разберат че ако правителствата и законите ПРИНУДЯТ гражданите със спиране на интернет достъп и прочие, това няма да доведе до купуване на безумно издутите им продукти. Ако 1.2 милиона работни места означават все по-надути комисионни на 20-те стъпки докато стигне една продукция до пазар, то явно нещо е сбъркано. Рестрикциите няма да доведат до повече продажби защото в търговията нищо не става насила, просто хората ще ****** всякакви покупки на музика и филми и ще усилят телевизора откъде все още е безплатно макар и на минимална такса 😉

Коментар