СЕУЛ, 26 януари 2011 г. – LG Electronics (LG) представи днес приходите си за изминалата 2010 г., равняващи се на 55,8 трилиона корейски вона (48,2 млрд. щ.д.), като нетната печалба е 1,3 трилиона корейски вона (1,1 млрд. щ.д.). Оперативната печалба за цялата година е 176,4 млрд. корейски вона (152,5 млн. щ.д.).
Неодитираните финансови резултати, базирани на Международните стандарти за финансова отчетност (IFRS), за тримесечния период до 31 декември 2010 г. показват стабилни приходи от сегментите черна техника и домакински уреди.
За четвъртото тримесечие на 2010 г. LG отчита приходи от 14,7 трилиона корейски вона (13 млрд. щ.д.) и покачване от 9,4% в сравнение с третото тримесечие на годината. Нетната загуба на LG за четвъртото тримесечие на 2010 г. е 256,4 млрд. корейски вона (226,3 млн. щ.д.). Като цяло се наблюдава спад в оперативната печалба, но загубите в сегмента на мобилните устройства също са намалели и заедно с редуцирането на инвентара водят до нарастване на паричния поток.
LG Home Entertainment Company отчита увеличение на продажбите от 15,8% в корейски вона през последното тримесечие на миналата година в сравнение с третото тримесечие. За същия период компанията е постигнала рекордни продажби за тримесечен срок на плоскоекранни телевизори поради силния празничен сезон и лидерската позиция на продуктите на LG на развитите пазари. Компанията е продала 8,7 млн. плоскоекранни телевизора, което е с 33% повече спрямо последните три месеца на 2009 г. Въпреки това се отчита спад на средната продажна цена в резултат на засилената конкуренция в теливизионната индустрия, поради което приходите спрямо третото тримесечие на 2010 г. са намелели и съответно за последното е отчетена оперативна загуба. Въпреки икономическата стагнация на развитите пазари, годишните продажби достигат 22,1 трилиона корейски вона (19,1 млрд. щ.д.), което е с 12,5% повече от предходната година.
Приходите на LG Mobile Communications Company се покачват с 10,9% в сравнение с третото тримесечие на 2010 г. заради добрите продажби на смарт телефони като Optimus One. През последното тримесечие на миналата година компанията е доставила 30,6 млн. мобилни телефона – с 8% повече в сравнение с предходното тримесечие. През 2011 г. компанията ще се съсредоточи върху представянето на повече премиални смартфони и иновативни таблети и същевременно ще се стреми към ценова конкурентноспособност при базисните модели мобилни телефони.
LG Home Appliance Company показва стабилни резултати през последното тримесечие с 13,7% ръст спрямо същия период на 2009 г. и продажби от 2,8 трилиона вона (2,5 млрд. щ.д.), като оперативната печалба е 78 млрд. вона (68,8 млн. щ.д.). Увеличаването на продажбите на развитите пазари се дължи на силния празничен сезон в Северна Америка и постоянния растеж на развиващите се пазари. Продажбите за цялата минала година са се увеличили с 11,9% в сравнение с 2009 г. и възлизат на 10,7 трилиона корейски вона (9,2 млрд. щ.д). Така LG генерира стабилен оперативен марж. Компанията очаква да запази лидерската си позиция на пазара на хладилници и перални машини, докато разширява бизнеса си с технологии за пречистване на вода и линейни компресори.
LG Air Conditioning Company отчита нарастване с 50,5% на продажбите за последните три месеца на 2010 г. спрямо същия период на 2009 г. Обемът им е 0,9 трилиона корейски вона (0,8 млрд. щ.д.) със значителен ръст в Близкия Изток, Африка, Централна и Южна Америка и повишени продажби на индустриални климатични инсталации в развитите страни. Годишните резултати от продажбите достигат 4,8 трилиона корейски вона (4,2 млрд. щ.д.), което е с 12,2% повече спрямо 2009 г. През 2011 г. компанията ще продължи да инвестира в развитието на LED осветлението и соларния бизнес, докато засилва конкурентоспособността си с нови продукти и технологии при климатичните решения.
Въпреки намалялото търсене и по-ниската средна продажна цена, продажбите на LG Business Solutions Company са нараснали с 1,9% за последните три месеца спрямо третото тримесечие на 2009 г. и възлизат на 1,2 трилиона корейски вона (1,1 млрд. щ.д.). Годишните продажби се равняват на 4,8 трилиона корейски вона (4,2 млрд. щ.д.) и отчитат ръст от 4,3% спрямо предходната година.
Бизнес насоки и перспективи за първото тримесечие на 2011 г.
Благодарение на стабилното управление в лицето на новия ръководен екип, в дългосрочен план компанията ще се фокусира върху стратегическите инвестиции в разработката на нови продукти с високо качество. Корейският производител се стреми към още по-осезаем растеж, като ще продължи да инвестира в перспективни бизнес възможности като слънчева енергия, цялостни климатични инсталации и технологии за пречистване на вода.
Описание на валутните курсове за четвъртото тримесечие на 2011 г.
Сумите в корейски вонове (KRW) съответстват на щатски долари (USD) по усреднен курс за тримесечен период за съответното тримесечие: 1,133 KRW за 1 USD за Q4 на 2010 г. и 1,169 KRW за 1 USD за Q4 на 2009 г. Средната стойност за дванайсетте месеца на 2010 г. е KRW 1,157 за 1 USD и KRW 1,278 за 1 USD през 2009 г. LG очаква обменният курс през 2011 г. да е KRW 1,100 за 1 USD.