Инвестициите на фирмите са шанс за ръст в продажбите на хардуер през 2011 година, прогнозира агенция CBN. Бизнесът се очертава да бъде чувствително по-добрият клиент на хардуер спрямо индивидуалните потребители, смятат анализаторите.
Продажбите на експортно-ориентираните компании са тръгнали добре още в третото и четвъртото тримесечие на 2010 година. Рязко намалените през последните 2 години капиталови инвестиции на бизнеса за технологично оборудване се очаква да тръгнат нагоре, допълнително подкрепени и от програми на ЕС, твърди CBN в своя блог.
Индивидуалните потребители с бюджети, свиващи се от растящите цени на основните хранителни продукти и услуги, замразени доходи и нараснала безработица, по всяка вероятност няма да увеличат покупките си на хардуер през 2011.
Начинът на маркетинг сред бизнес клиентите съвсем няма да е лесна задача обаче. От около 3700 поддържани фирмени профили в B2B базата на CBN над 700 излизат от бизнеса окончателно или са на път да направят това.
Освен кризата, свила с по над 30% оборотите, за пореден път смяната на правителството е ударило по политически уредилия се бизнес, като в някои компании „изваждането” годишно стига до минус 20-30 милиона лв.
Да се намерят здрави, работещи, растящи и готови за инвестиции компании е фокусът на маркетинга, който технологичният бизнес трябва да търси, препоръчва CBN. С агресивен маркетинг на нови хардуерни продукти и програми за технологично обновяване ръстът в продажбите е напълно възможен, при това двуцифрен, заключава анализът.