Компаниите често страдат от публичните социални мрежи

Рисковете от използване на общодостъпни социални мрежи като Facebook и Twitter за целите на компаниите нарастват, сочи проучване на Panda Security. Около 78% от бизнес организациите в момента разчитат на подобни мрежи, за да следят дейността на конкурентите, да подобряват качеството на обслужване на клиентите, да популяризират своите продукти и за маркетингови кампании. Тази активност обаче крие рискове, смятат експертите по сигурност.

 
77% от служителите в малки и средни предприятия използват общодостъпни социални мрежи в работно време

 

Корпоративните стратегии и политики за сигурност, прилагани към социалните мрежи, по правило не отчитат въпросите за достоверността, сигурността и конфиденциалността, сочи изследването "Индекс на риска от социалните мрежи за предприятията от малкия и средния бизнес" на Panda Security.

Твърди се, че Facebook е най-честата причина за заразяване със зловреден софтуер (71,6%) и за нарушения, свързани с конфиденциалността (73,2%). На второ място по заразявания с вредоносни кодове е YouTube (41,2%), докато Twitter е най-честата причина за нарушения на конфиденциалността (51%). Най-много финансови загуби на компаниите е нанесла Facebook (62%), следвана от Twitter (38%), YouTube (24%) и LinkedIn (11%).

Достоверността на информацията често бива нарушавана, тъй като всеки потребител може да създава в социалните мрежи фалшива страница с името на реалната компания. Това означава, че даден измамник може да говори от името на организация, с която няма нищо общо.

Подобни ситуации водят до създаване на лъжовно онлайн присъствие, в което се помества информация, способна да навреди на авторитета на имитираната компания.

Основни проблеми за предприятията, които ползват обществени социални мрежи, са кражбата на лични данни, рискът от заразяване със зловреден софтуер и уязвимостта на платформите. Така например, администраторите могат да „лепнат” вируси, а техните логини и пароли да бъдат откраднати.

При подобни инциденти външно лице може да поеме контрола върху корпоративната страница и да изпълни различни действия с опасни линкове. Информацията, поместена от злонамерени лица на официалната страница на компанията, може да доведе до катастрофални последствия.

Що се отнася до конфиденциалността, администраторите на корпоративни акаунти често публикуват твърде много информация за общо ползване, която впоследствие може да се употреби срещу самата компания. Става въпрос за данни за корпоративните финанси, работните процеси и друга информация.

Проучването установява също, че  77% от служителите в малки и средни предприятия използват общодостъпни социални мрежи в работно време и могат да публикуват в тези обществени уеб ресурси конфиденциална информация за своите компании.

Коментар