Уникредит Булбанк прeдупреди клиентите на нейната услуга за онлайн банкиране за фишинг атака. Тя се провежда чрез електронно писмо, което „информира” за блокирана сесия в системата на Булбанк Онлайн и приканва потребителя да последва препратка с цел да се избегне постоянното спиране на сметката и блокиране на акаунта.
От Уникредит Булбанк посочват, че такова писмо не е изпращано от банката и не следва да се проследяват препратките в него.
„Моля, не проследявайте линка и в никакъв случай не въвеждайте потребителско име и парола. Ако евентуално сте въвели потребителско име и парола, ви съветваме да влезете на сайта на Булбанк Онлайн и незабавно да смените паролата си”, се казва в официалното изявление.
Ако пък потребители вече са предоставили номера на кредитната си карта и пин (което също се изисква в електронното писмо), незабавно трябва да блокират картата си през центъра за контакт с клиенти на банката или като се свържат с обслужващия ги служител.
От банката уверяват, че са взети всички необходими мерки и средствата на клиентите на УниКредит Булбанк са защитени. На сайта й са публикувани и съвети за предпазване от фишинг.
Съвети на Уникредит Булбанк за предпазване от фишинг • Винаги можете да проверите истинността за изпратеното съобщение от банката, като се свържете с обслужващия ви банкер или служителите в Центъра за обслужване на клиенти. • Никога не следвайте препратките вложени в подобен вид писма. • Информирайте банката или онлайн търговеца. • Изтривайте подобни писма. • Сменете незабавно паролите или кодовете от истинския сайт, ако погрешка сте въвели конфиденциална информация на измамната страница. • Незабавно информирайте банката или търговеца за случилото се и следвайте дадените указания. • Уведомете всички засегнати страни за кражбата на данни. • Поставете предупреждение за внимание за измама на кредитните си отчети. • Ако не сте сигурни как да го сторите, попитайте банката или финансовия си съветник. • Не отговаряйте или препращайте подобен вид поща, като веднага я изтриете. |
Он компанията за сигурност Хай Компютърс припомнят, че напоследък зачестиха случаите за подобни атаки, определяни още като фарминг. По-рано тази година Банка ДСК съобщи за подобни опити за кражба на лична информация от потребителите си.
Лошият български език, на който са написани подвеждащите съобщения, е първият признак, че това е опит за измама. Обикновено атакуващите използват автоматизиран текст, преведен със софтуер като Google Translate.
Странно е че много се шашкат всички. Трябва да се придобият поне първоначални знания за работа с компютър и ще се знае къде точно са опасностите в повечето случаи
Хубаво е че банката е действала професионално и веднага се е постарала да предупреди клиентите си
След като мина малко време от атаката мога да кажа че Уникредит се справиха доста добре. Браво за това. Освен това съм доволен и от идеята им за благотворителност 😉 1 усмивка = 10евро http://be-part-of-it.unicredit.eu/bg/final/2011/support/smile/
Няма повод за паника според мен. Такива атаки се правят всеки ден срещу големи корпорации. Просто следвайте съветите на банката. То проблема няма нищо общо с банката ами по-скоро с хората, на които им липсва подобна грамотност. Аз например никога не бих кликнал на такъв линк и т.н.
Потребителите не трябва да разитат на такива бутони, поставени на различни сайтове, а да се научат да четат индикаторите за сигурност в браузъра. Правилното проверяване на тези индикатори прави бутони като този излишни. Понеже натискажки бутона потребителя ако не провери с кой сайт е свързан пак не печели нищо.
Уникредит Булбанк реагира супер бързо и адекватно, като предупреди клиентите с онлайн банкиране да не попълват личите си данни в линкове, получени по мейла. За сигурността на потребителите е инсталиран бутон за проверка на автентичността на сайта, който е препоръчително да се използва.