Да се въведе обучение по решения за бизнес анализ (BI) във всички университети, в които има специалности, свързани с анализ и планиране, предложиха експерти от CBN – Pannoff, Stoytcheff & Co.
„Виждаме и необходимост от BI обучения на мениджъри от всички нива на малки, средни и големи предприятия в страната, включително и от държавната и общински администрации”, допълниха от агенцията за пазарни проучвания и анализи.
Според CBN, едва ли някоя от компаниите от BI бизнеса би отказала съдействие в подобна инициатива. Девет световни софтуерни компании, доставчици на BI решения, и 14 интегратори имат внедрявания в страната за периода 2000-2010, сочи ново проучване на CBN за пазара на бизнес софтуер в България.
С най-много внедрявания на BI системи са компаниите QlikTech, SAP и MicroStrategy, показват резултатите. BI решения работят в 19 сектора, като най-много са клиентите във финансовите услуги, хранителните продукти и ритейл бизнеса.
BI софтуерът е един изключително сложен продукт от съвсем ново поколение и измерение, осигуряващ сериозни предимства за бизнеса. До момента няма конкурентно българско решение, а световните компании, които го разработват и предлагат на нашия пазар, са със силно ограничени оперативни възможности и символични маркетингови бюджети, посочиха от CBN.
„Не инсталираната компютърна база или бързият интернет ще определят технологичното ниво или изостаналост на националните икономики на континента в скоро време, а умението за работа с продукти от типа на BI”, смятат от анализаторската компания.
CBN очаква успешно разрастване на BI продажбите в България и през настоящата, и през следващата година. Насищането с BI решения в едрия бизнес – най-големия, нуждаещ се и платежоспособен сегмент – е под 20%. Основен проблем остава разпространението на знанието, подчертава CBN.