Истински IPO бум се наблюдава на интернет пазара

Интернет пазарът преживява истински IPO бум. Все повече компании от сферата на високите технологии предприемат първично публично предлагане на акции. Настоящата ситуация може да се сравни само с дотком бума от края на 90-те години на миналия век.

Последното гръмко IPO направи сайтът за групови обяви Groupon, който очаква да продаде акции на стойност поне $750 млн. при пазарна оценка на компанията между 15 и 25 млрд. долара. В края на миналата година Google предлагаше да купи Groupon за $6 млрд, т.е. компанията е поскъпнала 3-4 пъти за няколко месеца.

Геймърският гигант Zynga, създател на култовата игра Farmville, също планира IPO, което трябва да се състои този месец. Очаква се Zynga да привлече около 1 милиард долара от купувачи на нейните акции.

Миналия месец на борсата излезе и социалната мрежа LinkedIn, която бе оценена от инвеститорите на $4,25 млрд., а акциите й поскъпнаха в първия ден със 109%.

Все повече анализатори предупреждават, че на интернет пазара се надува нов балон. Това е най-видно при стремителния ръст на акциите на Facebook, които се търгуват на вторични борси, докато компанията се готви за своето IPO.

От друга страна, сегашният IPO бум показва, че инвеститорите считат интернет компаниите за по-надеждни, отколкото останалите високотехнологични фирми, например био- и нанотехнологичните.

Коментар