М-Тел с близо 8% спад на приходите през второто тримесечие

Приходите на М-Тел през второто тримесечие на годината са намалели със 7,9% до 130,5 милиона евро, в сравнение със 141,7 милиона евро за същия период на предходната година, съобщи днес телекомът.

Регулирането на цените за терминиране води до спад на приходите от свързаност между операторите. Намалялото потребление на клиентите на договор, както и засилената конкуренция през второто тримесечие, са довели до спад на приходите от трафик и месечна такса.

Приходите от стоки са се увеличили леко, поради продължаващото търсене на мобилни телефони от по-висок ценови клас. През второто тримесечие на 2011 година приходите от стационарни широколентови услуги, IPTV и услуги, свързани с  фиксирани линии, възлизат на 4,8 милиона евро, гласи финансовият отчет, който включва и резултатите от двата фиксирани оператора, придобити през първото тримесечие на 2011 г.

Вследствие на по-ниските цени и допълнителното намаление на тарифите за терминиране в мобилни мрежи, средният приход на абонат (ARPU) е намалял с 14,7% до 7,3 евро през второто тримесечие на 2011 г.

Средният приход от линия (ARPL) възлиза на 15,2 евро. Общо оперативните разходи са се увеличили с 6,6% до 70,2 милиона евро, което води до спад в сравнимите стойности на EBITDA от 8,0% до 70,8 милиона евро. Оперативните разходи са повлияни от консолидирането на двата оператора (Спектър Нет и Мегалан) през февруари 2011. До увеличение на оперативните разходи са довели по-високите разходи за персонал и маркетинг.

През второто тримесечие на 2011 година оперативната печалба е намалява с 43,5% до 18,9 милиона евро, в сравнение с 33,5 милиона евро за второто тримесечие на 2010 година, поради по-високите амортизационни отчисления.

Българският пазар остава повлиян от икономическата обстановка и намаленията на цените вследствие на регулаторна намеса, коментираха резултатите от М-Тел. Допълнително е повлияла и силната конкуренция.

Според данните в отчета, клиентската база база на М-Тел се е увеличила с 1,0% до почти 5,3 милиона клиенти през второто тримесечие на 2011 г. В резултат на това, делът на абонатите на договор се е увеличил от 62,1% до 66,7%.

Пазарният дял на оператора остава 49,3% в края на второто тримесечие на 2011 г.

Продължаващото активно търсене на мобилни решения за пренос на данни води до увеличение на базата абонати на мобилен широколентов интернет от 121,5% до повече от 161 600 клиенти. Запазва се и тенденцията за увеличено търсене на фиксирани широколентови решения, като фиксираните широколентови линии вече са над 95 700. Общо фиксираните линии за достъп са в размер на 101 200 линии през второто тримесечие на настоящата година.

по темата: „М-Тел с близо 8% спад на приходите през второто тримесечие”

добавете коментар...

  1. Минерва

    Реално това е + а не -.

  2. Валя Госева

    Аз съм м-тел не съм имала проблеми от много отдавна. Защо хората толкова се оплакват ?

  3. Първолета

    М-тел си стъпиха бързичко на краката. не мисля че има опасение.

  4. Йоана

    Съгласна съм с Калина

  5. Калина

    До abonat – Ти явно си много зле бе. Случайно да си наясно, че М-тел са една от най-големите компании в България и движат икономиката напред ? Случайно да си наясно, колко хора ще останат без работа ако фалират ? Добре, че няма никакъв шанс да се случи само защото няколко стотин човека като тебе нямат пари да си плащат сметките.

  6. Ивендър

    Ако е само 8% това означава, че много добре са се справили с мини-кризата, която претърпяха през зимата. Поздрави.

  7. Мартин

    Въпросният господин Иван е съвсем прав. Жалко, че масата не разбира от математика.

  8. Габриела

    Мисля, че са за добро ако наистина са инвестиции.

  9. Че Гевара

    Ами вижте сега, те адски много инвестират скоро очакваме 4G мрежа… Остава и да са им по-високи приходите.

  10. Христофор

    Който разбира от икономика, знае, че тва не е свързано с лошо пазарно представяне и не говори празни приказки. Както са казали хората тук м-тел е с доста по-изгодни оферти в последно време и това се отразява на приходите в краткосрочен план, но в дългосрочен план е успешна инвестиция.

  11. Малина

    Нормално е да има загуби, но пък увеличението при клиентите е забележително от страна на Мтел. Това показва, че редицата от статии, в които се пише, че хората бягат от там са неверни.

  12. Иво

    Иване, не само цените, а и доста инвестиции направиха. Нормално е Мтел да отчетат спад.

  13. Томи

    Остава в тази криза да не се отрази на една от най-големите компании в България. Нормално е. Поне си го признават, а не се помпат излишно.

  14. Нора

    Нормално. М-тел направи редица компенсации към клиентите си. Други все още не са се издължили. А като прибавим и многото инвестиции е ясно, че ще имат по-малък приход.

  15. Оги

    Нормално. Като се има предвид, че Мтел инвестира толкова много в поскледно време и направи толкова много игри е нормално да нямат такава печалба.

  16. :)

    основната причина май е Европейската комисия която подряза крилцата на всички мастодонти монополисти в БГ 🙂
    Тук стотинка, там левче…..не е въпроса че в това тримесечие са на загуба, въпроса е колко тримесечия са били на безбожен плюс?

  17. Драгомир

    спокойно, капка в морето е това, пък и иновативната експанзия, която са предприели в последно време ще компенсира тоя минус

  18. Гергана

    намалянето на цените и регулаторната намеса няма как да не се отразят на печалбата, но в същото време трябва да ги радва това че поне малко се е покачило потреблението в посока клиенти

  19. Миро

    очакваше се подобна новина и действително факторите затова не са малко, но в същото време иновативната йм политика дава резултати

  20. Лидия Миланова

    Спад в приходите се очакваше, след като имаха технически затруднения, освен това вследствие на силната конкуренция смъкнаха доста и цените на услугите, като добавим и глобалната криза… Тези три фактора неминуемо водят до лек спад в приходите … Но пък от друга страна непрекъснато инвестират в иновации, което показва, че са се стабилизирали и отново са в играта

  21. Кънчо

    Общи приказки – как да ги проверя? Нека да кажат себестойността на сек./мин. разговор – тогава може да се правят заключения. Да купиш телефон от Мтел е все едно котка в чувал. Висока цена, кодиран апарат и висок тарифен план. Масово използване на дребния шрифт – Нокия Х8 за 24 лв. – трънки , като прибавиш и тарифния план – става към 80 лв. на месец. Не казвам, че другите са цвете за мирисане. Освен това тоталното подмладяване на оперативните служители – води до красиви личица и пълна некомпетентност. Имаш чувството, че говориш с гласовото издание на месечния справочник.

  22. abonat

    Айде да име е на късмет … догодина фалит :)))

  23. Иван

    Нормално е да им спаднат приходите, все пак те и доста намалиха цените, така че е напълно нормално. Аз сега плащам по-малко например за телефон от колкото миналата година.

Коментар