Eastman Kodak, някогашният лидер във фототехниката, е на път да продаде същинския си бизнес – производството на потребителски продукти, които направиха компанията известна.
Kodak прибягва до този ход в опит да избегне фалита. Компанията трябва да намери спешно 700 млн. долара, за да се разплати с кредиторите.
По-рано Kodak обяви за продан портфолио от 1100 патента. Потенциалните купувачи обаче, сред които Apple и Google, не са склонни да дадат повече 500 млн. долара за интелектуалната собственост на Kodak, докато фото компанията се надяваше на над 2 милиарда долара.
Притисната до стената, Kodak реши да продаде своите подразделения Personalized Imaging, вкл. 105 хиляди автомата Kodak Picture Kiosks, ленти за фотоапарати и решения за фотостудия, и Document Imaging, което включва техника, софтуер и услуги за работа с документи.
Очаква се активите да бъдат продадени към средата на 2013 г., като стойността им не се съобщава, а след сделката Kodak ще стане различна компания от тази, която е в момента, отбелязва Ройтерс.
Kodak ще запази само бизнеса с продукти за корпоративни клиенти. Компанията вече декларира, че ще концентрира усилията си върху решенията за комерсиален печат и услуги за корпоративни потребители.