Все повече компании планират инвестиции в решения за обединени комуникации (UC). Подобни технологии не само намаляват разходите, но и повишават ефективността на труда и бизнес процесите като цяло. В резултат на това UC преминават от ИТ сферата на стратегическо ниво по важност, сочи анализ Jabra и Frost & Sullivan, базиран на проучване сред над 300 компании.
Обединените комуникации се разглеждат вече не като ИТ технология, а като стратегическо решение, което променя корпоративната култура. Удивително е, че главна причина за внедряване на UC не е възвръщаемостта на инвестициите, а значителното повишаване на производителността на персонала и ефективността на бизнес процесите, твърди проучването.
Близо 80% от анкетираните компании, внедрили UC, очакват възвръщане на инвестицията в рамките на две години. 88% от компаниите възприемат обединените комуникации като част от корпоративната стратегия, продиктувана от глобалната рецесия. Тези фирми гледат на UC решенията от ъгъла на дългосрочната перспектива за бизнеса – не само в рамките на ИТ-инфраструктурата, но и като инвестиция в корпоративна култура и оперативна дейност, които са от полза за цялата организация.
В основата на подобно възприятие е способността на UC технологията да повишава ефективността на бизнес процесите и продуктивността на персонала, да прави бизнеса по-гъвкав и конкурентоспособен в условията на променяща се икономическа среда.
Като основни препятствия за внедряване на UC се посочват общата стойност на решението (63%), ограничената ценност за повечето служители(35%), неготовността на персонала да осъществи разгръщане на UC в рамките на цялата компания (31%). Последният проблем е много сериозен в компаниите от финансовия сектор и застраховането (42%), както и в производствения сектор (41%).
Обучението на персонала играе ключово роля при реализация на UC решенията, тъй като успехът на подобни проекти се определя в голяма степен от личното отношение на служителите към новите работни инструменти. Проучването сочи, че съгласието на персонала е най-важното условие за успешно внедряване на UC (49%), докато съгласието на ръководството има по-малко значение (29%).
6 от 10 анкетирани са на мнение, че типа на крайните телефонни устройства има важна роля за възприемане на обединените комуникации от служителите. Анкетираните подчертават, че свободните ръце (58%) и подобреното качество на звука (42%) способстват за по-широко използване на гласовите приложения.
Да, да ……Важното е да се напише статията ( респективно да се публикува ) А какво съдържа – това не е толкова съществено.UC,UC това, UC онова…. а колко от читателите въобще знаят какво означава това ? Сигурно са по-малко и от 3% запознатите с конкретно този термин, ама давай…..Нито дума за него самия и значението му, а купища обяснения……Типично по български.
Благодаря