Microsoft влиза в битка с фалшивите кликове

Един от множеството нелегални начини интернет потребителите да печелят пари е чрез зловреден софтуер. Друг пример е чрез фалшиво кликване, което симулира, че потребител кликва върху рекламен банер на уеб страницата.

Microsoft обяви на своя сайт Malware Protection Center, че при приходи от 32 милиарда долара през 2011 година от онлайн реклама, 22% от всички кликвания върху рекламите са фалшиви. Компанията твърди, че всъщност рекламодателите плащат повече вследствие на фалшивите кликове върху рекламите им.

Ето защо екипът на Malware Protection Center ще се партнира с екипа на Online Forensics в рекламната система Microsoft AdCenter. Целта е противодействие на схемите за фалшиви кликвания с помощта на зловреден софтуер.

Софтуерният гигант информира, че около 70% от зловредния софтуер използва някакъв вид измама с кликвания, за да генерира приходи. Екипът на компанията признава, че става все по-трудно да се разобличат фалшиви кликвания, когато трафикът идва от всички краища на света. Все по-интелигентен зловреден софтуер  прави така, сякаш всяка импресия идва от истински човек.

Новият екип за борба с фалшиви кликвания ще създава инструменти, които ще анализират поведение, близко до това на зловредния софтуер, за да идентифицират последния. Освен това ще бъде създадена и система за превенция, която да предотврати цялостната организирана верига от зловреден софтуер.

Досега усилията на компанията са били основно насочени към идентифицирането на три семейства зловреден софтуер, които използват подобни схеми. Твърди се, че тяхната незаконна дейност е прекратена.

Коментар