Девет локални, национални сайта за споделяне на популярно видео съдържание подготвят създателите на YouTube, стана ясно на прес конференция в Париж. Досега, въпреки че генерираните от потребителите видео материали и коментари можеха да бъдат публикувани на всякакъв език, рамката и навигационните менюта на YouTube.com са само на английски език.
Освен това първите страници, които потребителите виждат, когато посетят сайта, са основно направени по американски вкус. А в същото време над половината от аудиторията на социалната мрежа идва извън САЩ, пише CNET News.
YouTube ще открие национални сайтове за Бразилия, Великобритания, Франция, Ирландия, Италия, Япония, Холандия, Полша и Испания. През първата фаза на този интернационален ход всеки сайт ще предлага напълно преведени локални заглавни страници и функции за видео търсене.
С времето всеки национален сайт ще бъде направен по изцяло местен вкус, което ще позволи да се публикуват специфични за страната видео материали и коментари в различните секции, казаха от YouTube.
Потребителите ще разполагат с множество начини за достигане до интернационалните сайтове. На хората с IP адреси в деветте страни ще бъде предлагана опцията за прехвърляне към местната уеб страница.
Друга възможност за пренасочване ще бъдат множеството знамена, които ще стоят в горната част на сайтовете на YouTube и ще позволяват на потребителите да скачат от една страна на друга.
През последните месеци социалната мрежа, която беше закупена от Google за $1.65 милиарда през миналата година, сключи партньорства с големи международни медии като British Broadcasting, France 24, испанските Antena 3 и Cuatro TV, португалската RTP и немските VPRO и NPO.
Компанията може да показва на сайтовете си архиви и новини, свързани с известни европейски футболни отбори, като Челси, Милан, Барселона и Реал Мадрид, но в повечето случаи е ограничена откъм показване на живо на мачове. Потребителите ще могат да гледат също програми на нестопански организации като Гринпийс, Приятели на Земята, Лекари на света и др.
В момента YouTube има над 150 международни медийни партньори. При договори с тях, YouTube преговаря страна по страна, за да отрази местната специфика на телевизионните канали.