Характерът на шефа може да навреди сериозно на неговата фирма, установява ново проучване на специалисти от университета на Флорида.
30% от обидените служители преднамерено работят по-бавно или вършат грешки, докато при нормална обстановка подобни отклонения са не повече от 6%, твърди изследването.
Около една трета от обидените пък не влагат максимални усилия при изпълнение на задачите си, срещу 9% в нормалния случай.
Близо 39% от разсърдените служители си вземат болнични, без да имат никакви проблеми със здравето, установява проучването. За сравнение, обикновено симулантите са не повече от 4%.
Вредата от лошите шефове
|
30% от обидените служители работят по-бавно и грешат
|
39% си вземат болнични, без да имат проблем със здравето
|
Обидените по-рядко поемат инициатива и допълнителни задачи
|
Расте недоволството от заплатата и положението във фирмата
|
Три пъти повече служители поемат инициатива, когато се наложи, от средите на тези, които не са тероризирани от шефовете си, сочат данните на изследването.
Обидените пък много по-рядко се съгласяват да изпълняват допълнителни задачи, вкл. да останат в офиса след края на работното време.
За капак, обидените от поведението на шефа служители са по-малко доволни от заплащането и от положението си във фирмата.
Проучването е обхванало няколко десетки американци, работещи в различни сфери на бизнеса