Gartner ще разширява бизнеса си в България

Gartner, водещ играч на пазара за проучвания, анализи и консултации, обяви планове да засили присъствието си в България. Представители на компанията заявиха, че виждат нарастващ потенциал в областта на информационните технологии в страната, където Gartner може да помогне при вземането на решения.  
“Отчитаме напредъка на България и нейния нарастващ потенциал в областта на информационните технологии. Присъединяването на страната към ЕС е допълнителен катализатор, който ще ускори използването на ИТ с цел повишаване на конкурентоспособността на българските фирми", заяви регионалният мениджър Иван Маглич на представяне на услугите на компанията в София.
Според него, много български компании ще инвестират в информационни и телекомуникационни технологии през следващите години и Gartner “може да е много полезен като доверен съветник”.
Заявените амбиции на Gartner се очаква да направят по-конкурентен пазара на ИТ проучвания и консултиране у нас. Към момента активна дейност в тази област развива американският гигант IDC, чийто услуги ползват немалка част от ИТ фирмите в страната. Като локален доставчик на пазарни проучвания и анализи със сериозни позиции в ИТ бизнеса действа фирмата CBN България.      
Мобилтел и Фадата са първите клиенти на Gartner в България, които използват информационния пул от анализи и проучвания. Софтуерната фирма Фадата бе и първият български участник в конференцията за финансовия и застрахователен сектор, която се проведе в Лондон през септември.
"Нашата цел е да помогнем на българските компании при вземането на решения, свързани с използване на модерните технологии", заяви Иван Маглич,.
Gartner е представена в региона от 1995 година. В страните от Централна и Източна Европа -Чехия, Полша, Унгария, Словения, Хърватска и Сърбия, Gartner работи чрез мрежа от партньори – местни дистрибутори/агенти. Тази година компанията ще разшири присъствието си в още няколко страни, включително България и Украйна.
По света хиляди компании и правителствени агенции вземат ИТ решения след допитване до Gartner. В помощ на доставчиците на технологии е т.нар. “магичeски квадрант" – методология, разработена и патентована от Gartner, която оценява перспективността на технологията и възможностите на компанията като доставчик да прилага тази технология.
През 2006 година приходите на Gartner надхвърлиха 1 милиард долара. Основните направления в дейността на компанията са изследванията и анализите (Gartner Research), програмата за обмен на знания между мениджъри (Gartner Executive Programs), консултирането (Gartner Consulting) и ИТ конференциите (Gartner Events).

Коментар