Без размествания по върховете премина третото тримесечие в глобалния бизнес с персонални компютри. Hewlett-Packard увеличи преднината си пред Dell, по данни на анализаторите от IDC, изнесени от Ройтерс в informationweek.com. Но и ръководената от Майкъл Дел компания отчита ръст, което е нещо ново за последните няколко тримесечия.
Като цяло, глобалните продажби на PC-та са нараснали с 15.5% през Q’3,07, показват данните на IDC. Според Gartner обаче, този ръст е 14.4%, като в САЩ продажбите са се увеличи едва с 4.7%, докато очакванията са били за 6.7% ръст.
HP е продала 19.6% от всички персонални компютри за периода, като бележи ръст от 33% в сравнение със същия период от миналата година, показва проучването на IDC. Разликата с Dell вече е 4.4%, докато през Q’2 е била 3.2%.
Dell запазва второто си място с глобален пазарен дял от около 15.2%, като продажбите на компанията са нараснали само с 3.8% до 10.2 милиона бройки. Това обаче е обрат за американския доставчик, който в три поредни тримесечия отчиташе само спадове.
За второ поредно тримесечие продажбите на HP нарастват с над 30%. Това се дължи на силните продажби през ритейл и дистрибуционните канали, както и на нарасналото търсене на лаптопите на компанията, казват от IDC.
Според анализаторите, Dell е отчела сериозен растеж в Европа, Средния Изток, Африка и Азиатско-тихоокеанския регион, за разлика от бизнеса в САЩ и Япония, където резултатите не са толкова високи.
Китайският производител Lenovo запазва третото си място с глобален дял от 8.2%, реализирайки растеж от 22.9% в сравнение с Q’3 на 2006 година, по данни на IDC.
На четвърто място е тайванската Acer с 8.1% пазарен дял и ръст на продажбите за една година от 59.2%. Увеличените продажби се дължат на силното представяне на компанията на пазарите в Европа, Средния Изток, Африка и Азиатско-тихоокеанския регион.
На пето място отново е японската Toshiba с дял от 4.4% от световните продажби на PC-та и растеж от 17.3% спрямо същия период на миналата година.