Спамърите вече модифицират своята тактика, като използват повече аудио, отколкото текстови прикачени файлове в нежеланата е-поща, отчете компанията за имейл сигурност MessageLabs. Следвайки първата кампания през този месец с аудио файлове, която целеше да контролира стойността на акциите, в момента спамърите преминават от просто прикачване на аудио в имейла към слагане на линкове, водещи към съдържание, хоствано на мултимедийни сайтове от рода на YouTube.
Тази нова тенденция доказва, че спам техниките стават все по-иновативни. Спамът с картинки се променя от имейли с прикрепени файлове към такива с линкове към картинки в свободни сайтове за хостване на снимки. Това предполага, че е само въпрос на време този подход да се приложи и при аудио и видео файловете, хоствани на мултимедийни сайтове като YouTube, Google Video и MySpace, казват от MessageLabs.
На 17 октомври спамъри са използвали прикачени музикални MP3 файлове в имейли в опит да преминат през спам филтрите. Спам кампанията е достигнала 15 милиона имейла в продължение на 36 часа. За разпространение на нежеланата е-поща са използвани заразени със Storm Worm компютри.
Спамърите експериментират с различни видове прикачени файлове, включително текст, снимки, HTML, ZIP, RAR, RTF и PDF файл формати. Тактиката с MP3 спам е естествено развитие за кибер престъпниците, които използват снимки, PDF и Excel, посочват от MessageLabs.
С нарастването на бдителността на потребителите към файловете, прикрепяни към имейли, спамърите ще трябва да измислят нови начини за атака. От MessageLabs предвиждат, че видео спамът и презентациите на PowerPoint ще станат “следващият формат на деня”.