Мрежата от супермаркети Supervalu в щата Минесота е станала жертва на запомнящо се кибер престъпление през февруари тази година. От магазина са източени над 10 милиона долара, в резултат на доверяване към измамно електронно писмо.
Инцидентът излиза на бял свят от документите, които адвокатите на Supervalu подадоха наскоро в окръжния съд в Айдахо, изискващи пълно възстановяване на сумата.
Два фалшиви имейла от името на доставчици на супермаркета са “уведомили” ръководството на Supervalu за промяна на банковите сметки, разкрива theregister.com. Без да проверят информацията, от счетоводния отдел на магазинната верига са извършили девет превода по сметки на кибер мошениците на обща стойност $10 128 941.
Измамниците са се представяли от името на компаниите доставчици Frito-Lay и American Greetings. Супермаркетът е извършил преводите по сметки в банките HSBC в Маями и First Security Bank в Арканзас.
Сега юристите на компанията се опитват да възстановят откраднатата по нелеп начин сума. Основният им аргумент е, че супермаркетът е жертва на мошеничество, в резултат на доверчивост, а не участник в престъпен замисъл.