Leopard достигна 2 милиона продажби за нула време

  
Над два милиона копия на новата операционна система Leopard продаде Apple за първите три дни от пускането на софтуера на пазара. Според шефа на компанията Стив Джобс, цитиран от informationweek.com, тези цифри са ранни индикации, че Leopard ще стане много популярна сред потребителите.

Пазарното представяне на Leopard, откакто системата излезе на 26 октомври, надминава далеч продажбите на Mac OS X Tiger през нейния първи уикенд (Tiger е предшественик на Leopard). Въпреки бързия старт обаче Leopard трябва да измине доста път, ако иска да се сравнява с продажбите на Windows Vista, от която бяха продадени над 20 милиона копия през нейния дебютен месец на пазара.

Освен това, спринтът на продажбите може да бъде спрян, ако Apple не успее да разреши някои сериозни инсталационни проблеми, с които се сблъскаха първите потребители. Наред с другите неща, хиляди потребители казват, че техните Mac-ове "замръзват" и показват на дисплея т.нар. "син екран на смъртта", след като са се опитали да инсталират Leopard.

Различни анализи отреждат глобален дял на Apple от PC пазара в рамките на 5-6%, но стане ли дума за корпоративна среда, то този процент пада значително, тъй като обикновено Mac компютрите се използват само в отделите за изкуство и графика.

А освен с Windows, Leopard трябва да се конкурира и с Linux, ако иска по-голям дял от корпоративния пазар. Делът на Linux на сървърния пазар е над 12%, според данни на IDC, но на десктоп пазара присъствието на системата с отворен код е минимално.

За да ъпгрейднат своята операционна система на Leopard, Mac потребителите се нуждаят от компютър с поне 867-MHz PowerPC G4 процесор, 512MB RAM и 9GB свободно пространство на хард диска. Leopard работи и на Intel базирани Mac-ове.

Ъпгрейд за един потребител струва $129, докато Family Pack, който е за пет инсталации, струва $199. Освен това Leopard се продава и предварително инсталирана на цяла гама от Mac-ове от висок клас.

по темата: „Leopard достигна 2 милиона продажби за нула време”

добавете коментар...

  1. Наблюдател

    Явно авторът е платен рекламен агент на микромеките- върти, суче и все Windows бил по-добър! Очевидно е, че Mak OS X се развива чудесно (продажбите го доказват), Linux също бележи постоянен ръст и това не се харесва на микромеките и платените им клакьори.

Коментар