Делът на Български пощи е намалял от 50 на 30 процента за три години

Двеста милиона лева се очаква да бъде обемът на пазара на пощенски услуги в България през 2007 година, съобщиха от Държавната агенция за информационни технологии и съобщения (ДАИТС).

През 2006 година приходите от пощенски услуги са били 166 милиона лева от  161 милиона броя пратки. Само 33 на сто от този пазар е свързан с т.нар. универсална услуга, която осигурява доставка на достъпни цени до всяка точка от страната и света. По-големият дял от пазара – 67 на сто, се пада на неуниверсални услуги, предоставяни предимно от куриерски фирми.

Негативната тенденция за намаляване на потреблението на универсална пощенска услуга ще се промени в резултат на присъствието на алтернативни доставчици, които са лицензирани за дейност на пазара, посочват от ДАИТС. Пазарният дял на основния оператор – „Български пощи” е 30 на сто през 2007 година, като през 2004 година делът на дружеството е бил 50 на сто.

Частните оператори да се обединят в Балкански пул, за да могат да станат колективен член на Всемирния пощенски съюз, препоръча генералният директор на международното бюро на организацията – Едуард Дайан.

Всемирният пощенски съюз финансира дейности, свързани с подобряване на качеството на услугите и по този линия България може да кандидатства с проекти.

В световен мащаб пощите вече не са само институция за пренасяне на писма, а и посредник в електронната търговия и паричните трансфери, като по този начин се интегрират в информационното общество, добави Дайан, който се срещна с председателя на ДАИТС – Пламен Вачков и представители на частните оператори.

Коментар