Главният изпълнителен директор на Sony Казуо Хираи лично оглави подразделението за разработка на стратегии за продуктите на компанията.
Този ход на CEO-то идва на фона на спад в търсенето на телевизори и смартфони, в резултат на което японската компания може да понесе загуби за шести път в последните седем години, предаде Блумбърг.
Казуо Хираи ще изготвя стратегии за подобряване на потребителските функции на продуктите, тяхното налагане на пазара и повишаване на продажбите. Мениджърът ще следи процеса на разработка на новите продукти и начина, по който те се използват от потребителите на японската марка.
Хираи оглави Sony през 2012 г. и съсредоточи усилията си в три основни направления – мобилни устройства, игри и фотокамери. През настоящата финансова година, която приключва в края на март 2015, Sony планира да съкрати разходите с 1 млрд. долара и за първи път от 11 година да върне ТВ бизнеса на пътя на печалбата.
За първото финансово тримесечие Sony отчете печалба в размер на $261 млн., или девет пъти повече спрямо същия период на предходната година. Въпреки това компанията прогнозира загуба за цялата година в размер на $490 млн.