ЕС настоява през следващите две години да бъде въведен кодекс за поведение относно продажбите на видеоигри на деца, а индустрията да създаде ефективна система за категоризиране, съобщи сайтът на Европейската комисия.
Предложението е отговор на нарастващата загриженост на обществеността по повод евентуалната връзка между видеоигрите с насилие и агресивното поведение. Някои страни виждат връзка на графичните и пълни с насилие игри с инциденти като стрелбата във финландското училище през ноември 2007 г. и затова забраниха или блокираха заглавия от рода на „Manhunt 2“.
Очаква се през тази година продажбите на индустрията на видеоигрите в ЕС да възлязат на около 7,3 млрд. евро. Комисарят по информационно общество и медии Вивиан Рединг приветства силните продажби, но смята, че това трябва да означава „по-голяма отговорност за индустрията“. Тя нарече сега съществуващата Паневропейска информация за игрите (PEGI) правилна първа стъпка.
Двадесет страни използват PEGI, но целта е системата да се прилага във всички държави-членки.
„Нашето ясно послание е, че индустрията и националните власти трябва да отидат по-далеч, за да гарантират, че всички родители имат възможност да вземат правилни решения за себе си и за техните деца“, добави комисарят по защита на потребителите Меглена Кунева.
Индустрията трябва да направи подобрения в PEGI и PEGI online и да ги популяризира повече. Отделните страните е необходимо да включат PEGI в техните системи за категоризация и да гарантират, че хората знаят за тях.
ЕС настоява да се въведат нови начини за проверяване на възрастта на купувачите, както и да бъде въведен европейски кодекс на поведение, контролиращ продажбата на игри на деца.
Тези стъпки трябва да се направят бързо, тъй като все повече игри са достъпни чрез интернет и мобилните телефони. До 2010 г. 33% от продажбите ще бъдат извършени по този начин. Стойността на индустрията вече се равнява на половината от целия европейски музикален пазар и надхвърля приходите на филмовите бокс офиси, посочват от ЕК.