Клиентската база на Мобилтел е нараснала с 13,7% до 5,1 милиона в края на март 2008, в сравнение със същия период на миналата година, съобщиха от оператора. Пазарният дял на Мобилтел остава стабилен на ниво от 51% в края на първото тримесечие на тази година, сравнено с края на първото тримесечие на 2007-ма.
Като цяло за пазара у нас, проникването на мобилни услуги е нараснало от 113,5% до 130%, показва корпоративният отчет за първото тримесечие на Telekom Austria Group, в състава на която е М-Тел.
Ръстът при средно изговорените минути от абонат от 27,5% частично компенсира по-ниските цени и ограничава спада в средния приход от клиент до 9,4 евро през първите три месеца на годината – от 9,9 евро през същия период на 2007.
Приходите на Мобилтел са нараснали с 8,9% до 154,4 милиона евро за тримесечието, благодарение на увеличения трафик и месечните такси, в резултат на увеличената клиентска база.
Оперативната печалба преди данъци и амортизационни отчисления (EBITDA) се е увеличила с 13,4% до 92,8 милиона евро, сравнена със същия период на миналата година, в резултат на нарасналите приходи и еднократната сума в размер на 5,5 милиона евро, получена от продажба на активи. Оперативната печалба на Мобилтел се е увеличила с 16% до 52,8 милиона евро, независимо от по-високите разходи за амортизация.
Приходите на групата са се увеличили с 9.9% до 1,259 милиарда евро, а клиентската база е нараснала с 50.2% до 15,9 милиона.