Щатският мобилен оператор T-Mobile съди популярната местна верига от магазини за топли напитки и закуски Starbucks. T-Mobile обвинява мастодонта в кафеената индустрия, че е нарушил договора си с него, като е позволил на най-големия телеком на територията на САЩ – AT&T (бившия Cingular) да осигури на клиентите свободен Wi-Fi достъп в кафенетата си.
В жалбата, внесена в Нюйоркския щатски върховен съд в Манхатън, T-Mobile твърди, че Starbucks "тайно" разработил заговорнически план с AT&T да осигурява Wi-Fi в кафенетата от веригата, въпреки изключителното си партньорство с T-Mobile. Операторът, който предявява иск за неопределени щети и нелоялна конкуренция, твърди, че двете компании не спазват тристранното споразумение, което предвижда Starbucks да прехвърли обслужването си от T-Mobile към AT&T, пише CNET.
Според T-Mobile, условията на споразумението предвиждат изключителното право за оператора да "продава, лансира и представя" услугите си в Starbucks до момента, в който магазините се прехвърлят окончателно към системата на AT&T, пише в делото. T-Mobile твърди, че в момента носи тежестта от разходите по предоставяне на услугата, защото осигурява технологията и оборудването във всички обекти на Starbucks в САЩ, с изключение на два – в Сан Антонио, Тексас, и в Бейкърсфилд, Калифорния.
През февруари, кафееният гигант приключи седемгодишно партньорство с T-Mobile в полза на сделка с AT&T. При стария договор с T-Mobile, потребителите трябваше да се абонират, за да използват Wi-Fi на почасови или дневни тарифи.
Новото партньорство, което Starbucks започна през юни, предлага 2 часа безплатен Wi-Fi Интернет, осигурен от AT&T на клиентите, които разполагат с карта Starbucks Reward Card с кредит от поне $5 в нея. За да остане активна кредитната карта, клиентите трябва да я използват поне веднъж месечно. Новите членове на тази услуга получават и ваучер за безплатно питие.