Над 24 хиляди модела Android устройства има в света

Еко-системата на Android е силно фрагментирана, което е и недостатък, и предимство (източник: OpenSignal.com)

Еко-системата на Android е силно фрагментирана, което е и недостатък, и предимство (източник: OpenSignal.com)

Високата степен на фрагментиране в екосистемата на Android по отношение на версиите на мобилната платформа е един от основните й недостатъци. Статистика на компанията OpenSignal сочи, че само 2,1% от устройствата работят под управление на най-новата версия – Lollipop 5.1, докато Jelly Bean 4.1, 4.2 и 4.3 заедно държат 33,6 %.

Фрагментирането е следствие от друга особеност на Android, а именно – големия брой устройства от различни производители във всички ценови категории, което пък се явява предимство на платформата, създадена и развивана от Google. Данните на OpenSignal сочат, че през 2015 г. на пазара е имало 24 093 модела устройства от 1294 компании.

За сравнение, през 2013 г. асортиментът на всички производители заедно е наброявал 11 868 модела Android устройства. Значително по-малко са били и брандовете – през 2012 г. около 600 компании са предлагали продукти с Android, или два пъти по-малко отколкото днес.

Най-популярна марка в света на Android e Samsung, която контролира 37,8% от пазара. Смартфонът Galaxy S3 продължава да бъде най-разпространеното Android устройство в глобален мащаб, следван от Galaxy S4 и Galaxy S5.

В рамките на отделни страни, разбира се, картината е по-различна – например в Китай са най-популярни Android смартфоните на Xiaomi, в Мексико предпочитат TCT (Alcatel), в Аржентина и Перу доминира LG, а в Саудитска Арабия лидер е HTC.

Коментар