Български стартъп с награда от краля на Испания

Управителят на Имагга Георги Къдрев (вдясно) получи награда лично от краля на Испания Фелипе VI

Управителят на Имагга Георги Къдрев (вдясно) получи награда лично от краля на Испания Фелипе VI

Българската компания Имагга получи приз за най-успешен стартъп за иновативни технологични решения, предназначени за големия бизнес (Tech for Big Players Award). Престижната награда бе връчена на официална церемония лично от краля на Испания Фелипе VI в заключителния ден на най-голямото събитие за предприемачи от Южна Европа и Южна Америка – South Summit 2015.

Имагга бе единствената компания, измежду четирите получили приз, която не идва от испаноговоряща страна. Тя разработва технология за автоматично разпознаване на обекти и концепции в дигитални снимки, която да се използва от други компании, работещи с голям обем изображения.

Разработката е дело на екип от 8 човека и е базирана на машинно обучение посредством невронни мрежи. Технологията автоматично добавя описание за съдържанието на снимката, без човешка намеса, и по този начин прави всяка колекция от снимки удобна за използване, а за бизнесите добавя и възможност за монетизиране на огромните количества дигитални данни, които те съхраняват.

България бе представена на South Summit 2015 с три иновативни продукта – наградената технология за автоматично анотиране на снимки на Имагга, умни очила за по-добър сън и възстановяване след дълго пътуване на Новалоджи и специална приставка за тоалетни чинии Кукналл.

„Представянето на идеите от арената, която е дом на известната борба с бикове, допълнително вдигна адреналина и направи преживяването наистина уникално”, сподели Георги Къдрев, съосновател и управител на Имагга.

Компанията е основана през 2009 г. от Георги Къдрев, Христо Георгиев, Павел Андреев и Ставри Николов. Инвеститори в нея са LAUNCHub и бизнес ангели, базирани в България и Силициевата долина. Технологията на Имагга е широко използвана за категоризация и анотация на снимки в мобилни приложения, при анализ на споделено съдържание в социалните медии, в редица креативни кампании на мултинационални компании.

Коментар