Софтуерният гигант отново е решил да придобие Yahoo, но този път на много по-ниска цена. Анализаторите смятат, че покупката на компанията срещу по-скромна сума е напълно възможна, след като ефектът от официалното обявяване за прекратяване на предишните преговори беше 16% спад на акциите на онлайн компанията.
Новината, че двете компании са подновили разговора за сделката, се потвърждава и от TechCrunch.com, който се позовава на вътрешна информация. Според нея, софтуерният гигант предлага за Yahoo доста по-ниска цена от сумата, която беше обсъждана през май. Отчитат се и сериозният натиск върху съвета на директорите на Yahoo от страна на акционерите и кадровата криза в компанията.
Освен това се твърди, че шефовете на Yahoo са направили предложение на софтуерната корпорация по собствена инициатива. От Microsoft не коментират официално последната информация. Редмъндската компания обаче не тръби, че повече не се интересува от каквато и да е сделка с Yahoo.
След като се появиха слухове за възобновяване на преговорите, акциите на Yahoo поскъпнаха с $0,59 (2,8%) и стигнаха $22,04.
Анализаторите отбелязват, че този път мениджърите на Yahoo трябва да бъдат по-отзивчиви в преговорите, тъй като след ежегодната среща на акционерите придобиването може да се окаже единственият им шанс да запазят управлението си над компанията. Тя ще се състои на 1 август и тогава ще се (пре)избере съвет на директорите.
В същото време по информация на Wall Street Journal интернет корпорацията планира реорганизации – да обедини отделите, отговарящи за електронната поща, услугите за търсене и основния портал, в една организация. Решението за такава промяна е на президента на компанията Сю Декер. Надеждите са, че след такава стъпка кординацията между услугите на компанията и групите за глобални продажби ще се подобри.
По-рано този месец Yahoo подписа договор с Google за сътрудничество в областта на рекламното търсене. Съгласно условията на сделката, Yahoo ще показва реклами на интернет гиганта в своята система за търсене. По думите на представител на Yahoo, в бъдеще това може да увеличи годишните приходите на компанията с 800 милиона долара, а през първите 12 месеца партньорството с Google ще й донесе от 250 до 450 млн. долара.
Oт Microsoft нееднократно критикуваха споразумението на Yahoo и Google с довода, че то ще се отрази крайно негативно върху конкуренцията на пазара на онлайн реклама. Но не се отказаха от плановете си за придобиване.