До два месеца Interactive Media ще пусне бета версия на социално-информативна уеб платформа без аналог досега. Favit ще вземе най-доброто от функционалността на социалните онлайн мрежи, което ще допълни с непредлагани от тях начини за откриване и свързване между потребители, търсачка, създаване на групи по интереси, генериране, съхранение и споделяне на съдържание и т.н.
По какво се различава Favit oт социалните мрежи като Facebook, LinkedIn? От Interactive смятат, че големият минус на западните платформи е езиковата бариера – те са ориентирани за англоговорящата общност.
„Социалните мрежи за споделяне на линкове възникнаха в отговор на експлозивно растящата информация и нуждата тя да се структурира по някакъв начин”, каза Константин Христов – изпълнителен директор на българската компания. По неговите думи в тези платформи са регистрирани основно „технологично афектирани хора”. Той е на мнение, че освен технологии масовият потребител има и други интереси и не е задължително да е езиково и технически напреднал, за да ползва интернет.
Според Interactive Media съществуващите до момента социални платформи предлагат една двадесета от функционалността, която Favit ще демонстрира. В нея потребителите ще имат възможност да извличат бързо и лесно информация според интересите си от множество източници, да обменят и споделят тази информация, да създават своя подредба на важното за тях уеб съдържание, да генерират собствено съдържание без редакция и да го популяризират с минимални усилия.
В допълнение Favit интегрира на същото място и редица от функциите, които масовият интернет потребител упражнява редовно в мрежата – уеб търсачка, общуване с други потребители на платформата, създаване на приятелски кръгове или групи по интереси въз основа на взаимно предпочитано уеб съдържание.
60% от това, което потребителите правят в мрежата, е консумиране на съдържание. В страни като България, където електронната търговия не е развита, процентът е дори по-голям. С разрастването на мрежата потребителите срещат затруднения да запазват и управляват съдържанието, което ги интересува, от друга страна – в бъдеще ще расте обемът на индивидуална информация, която се съхранява в интернет за сметка на данните офлайн.
Инвестиция от фонда за рисково инвестиране NEVEQ, точният размер на която не беше оповестен, ще подкрепи разработката на продукта. Екипът от разработчици ще бъде увеличен от 7 на 15 – дизайнери, уеб програмисти и специалисти по мениджмънт на потребителски общности.
Развойният ресурс на Interactive Media е съсредоточен в България, но компанията има интерес към динамично растящият онлайн пазар в Югоизточна Европа. Според Константин Христов, в тази част на света, в която онлайн потребителите са близо 80 милиона, недостатъчно се предлагат Web 2.0 услуги, oсобено на местните езици.
В рамките на 10 месеца ще стартират локалните платформи Favit в Румъния, Турция, Гърция, Русия, Полша, Чехия, Словакия, Украйна и Естония, всяка от които ще бъде разработена на съответния език.
Създателите очакват да привлекат онлайн рекламодатели, търсещи таргетиране на аудиторията. „Едва ли ще предложим класическия модел на интернет реклама, а по-скоро комбинацията реклама и промоция”, каза Константин Христов. Според него ефективният мениджмънт на потребителски общества ще измести традиционните рекламни форми на кликове и импресии. Онлайн платформите като Favit са и шансът на регионалните рекламодатели, които досега оставаха встрани, да се участват в пазара на онлайн реклама.
Не е изключено в бъдеще Favit да се интегрира с платформа за онлайн търговия, стига поведението на потребителите да даде мотив за такава стъпка, каза Константин Христов. „Прилагаме модела на обединяване на трите “C” (англ. -community, content, commerce) – общност, съдържание, търговия. Засега сме обединили първите два елемента”, обобщи той.
porednata bezmislena prostotiq. To nikoi veche ne izplzwa Facebook, te se puchat da prawqt neshto podobno. I ne moga da razbera zashto sa nujni 7-15 designer za takav proekt? Zashto li? Mi nali trqq da se izperat nqkwi pari.