
Глобалните доставки на сгъваеми смартфони демонстрираха рекорден растеж през третото тримесечие на 2025 г., проправяйки пътя за още по-голямо разширяване на пазарния им дял през 2026 г., според доклад на Counterpoint Research.
От юли до септември 2025 г. доставките на устройства в тази категория се увеличиха с 14% на годишна база, достигайки най-високия тримесечен растеж в историята си.
Сгъваемите смартфони заемат 2,5% от общите доставки на смартфони в световен мащаб. Тласък на продажбите даде пускането на Samsung Galaxy Z Fold7 и продължаващата популярност на флагманската серия Huawei Mate.
В същото време се увеличиха и доставките на смартфони тип „мида”, водени от силното търсене на актуализираната серия Motorola Razr 60.
Успехът на Samsung се дължи до голяма степен на Galaxy Z Fold7, който се отличава с по-тънък и по-лек дизайн, подобрена издръжливост на пантите и по-малко забележима извивка на екрана.
Huawei запази стабилна позиция, докато Honor и Vivo продължиха да развиват своите продуктови линии.
Motorola се очерта като един от най-бързо развиващите се играчи в световен мащаб, благодарение на конкурентните цени, силните партньорски канали и положителните отзиви за използваемостта на устройствата ѝ.
Анализаторите прогнозират, че пазарът на сгъваеми смартфони ще расте със среден годишен темп от 15% до 2025 г., като се очаква 2026 г. да бъде период на по-изразено разширяване, евентуално пробив.
Очаква се също Apple да навлезе в сегмента на сгъваемите смартфони през втората половина на 2026 г., засилвайки циклите на премиум ъпгрейд сред собствениците на iPhone.
В отговор на пазарната тенденция производителите ускоряват разработването на нови форм-фактори. Samsung, например, вече пусна първия си тройно сгъваем смартфон, Galaxy Z TriFold, макар и в малки обеми.
Този модел не е проектиран за търговски успех, а по-скоро за тестване на издръжливостта, дизайна на пантите и оптимизацията на софтуера в реални условия като „част от стратегия за укрепване на технологичното лидерство преди навлизането на Apple и по-широката комерсиализация”, отбелязва Counterpoint Research.
