TechNews.bg
АктуалноВодещи новиниНовиниТоп новини

Дружеските измами ще скочат с 25% в пика на празнично пазаруване

Все повече е-търговци прибягват до системи за проследяване и разкриване

Средната стойност на транзакциите, свързани с дружески измами, ще скочи с над 20% (графика: CC0 Public Domain)

Собствениците на електронни магазини по света трябва да се подготвят за около 25% увеличение на „дружеските измами“ по време на пиковия период на пазаруване, който настъпи с Черния петък, Кибер-понеделника и предстоящите новогодишни шопинг-сесии. Анализът, базиран на милиарди транзакции, подчертава нарастващата уязвимост на търговците на дребно към потребителите, които оспорват законни покупки.

Дружеските измами, известни още като „измами с връщане на стоки“, костват на търговците на дребно в световен мащаб приблизително 103 милиарда щатски долара всяка година. Очаква се средната стойност на транзакциите, свързани с дружеските измами, да се покачи този сезон с близо 21%. 

Измама с благовиден изглед

Дружеска измама възниква, когато клиент, след законна покупка, твърди, че транзакцията е била измамна, за да си осигури възстановяване на сумата. Последните тенденции показват, че явлението се улеснява от социалните медии, където така наречените „хакерски атаки за възстановяване на суми“ набират скорост и правят подобна дейност да изглежда повече „социално приемлива“.

Тези цифри са потресаващи. Те показват колко смели са станали потребителите“, коментира Ерика Дитрих, вицепрезидент „Анализи и оптимизация на плащанията“ в ACI Worldwide, автор на изследването. „През последните няколко години злоупотребите с възстановяване на суми и „дружеските измами“ се увеличиха. Мотивирани са от безпроблемната електронна търговия и са подпомагани от социалните медии”.


„Платформите разпространяват така наречените „хакове за възстановяване на суми“, карайки злоупотребата да изглежда социално приемлива, докато търговците поемат оперативната и финансова тежест. Незабавните възстановявания на суми, безплатните връщания и сложността на многоканалния достъп създават вратички, които опортюнистичните потребители експлоатират. И това коства на бизнеса милиони“, допълва Дитрих.

Ръстове и спадове

Прогнозите гласят, че по време на периода от Черния петък до Кибер понеделник обемът на транзакциите ще се увеличи с 27% на годишна база. Въпреки това, средната стойност на транзакциите за всички покупки ще отбележи лек спад.

Около 30% ръст на транзакциите с мобилни устройства очакват ACI Worldwide. Това подчертава преминаването към мобилна електронна търговия.

Все повече електронни магазини използват системи за проследяване и разкриване, за да се защитят от измами и да предпазят от финансовите загуби, които могат да възникнат в резултат на фалшификациите. При използването на подобни системи процентът на одобрение на решенията в целия сектор е достигнал 95%, посочват още анализаторите. Този дял може дори да достигне 98%, очакват от ACI.


Стратегии на търговците

Много търговци на дребно все още използват традиционни подходи за управление на измамите, което обаче може да доведе до изоставане, тъй като дигиталното пазаруване става по-сложно. ACI насърчава методите, които използват изкуствен интелект (AI), машинно обучение и профилиране на цифровата идентичност, за да откриват и предотвратяват тези измамни дейности в реално време.

Компанията подчертава значението на сигурното споделяне на данни в търговските мрежи, прилагането на политики срещу рецидивисти и събирането на доказателства чрез преглед на историята на транзакциите.

Платформите за разследване на плащания, базирани на изкуствен разум, помагат на търговците да предотвратяват измамите в реално време. „Оптимизираме всяко решение по време на целия път на клиента, от създаването на акаунт и плащането до възстановяването на суми и връщането,“ обясни Клебер Мартинс, ръководител в ACI Worldwide.

„Чрез балансиране на риска и приходите във всяка точка на контакт, ние даваме възможност на нашите клиенти да постигнат по-висока рентабилност, без да жертваме клиентското изживяване“, заключи той.

още от категорията

SentecaCommerce интегрира euShipments.com в своята екосистема

TechNews.bg

Повече роботи, отколкото хора, посещават онлайн магазините

TechNews.bg

B2B онлайн търговията се променя с бързи темпове

TechNews.bg

Приложението Temu прави фурор и на пазара в САЩ

TechNews.bg

ЕС „подпука” Temu с разследване за фалшификати

TechNews.bg

Глобално споразумение улеснява е-търговията

TechNews.bg

Коментари