
Миналия уикенд OpenAI тихо започна да тества препоръки на приложения на трети страни в чатове, предимно за потребители, които са абонирани за скъпия ChatGPT Pro от 200 долара на месец.
Негативна реакция беше незабавна след като първият екранен кадър на рекламата беше публикуван в социалните медии, което предполага, че OpenAI ще трябва да отстъпи, за да запази лоялната си аудитория.
Един потребител на ChatGPT Pro беше подканен да „намери групов фитнес клас” и да се свърже с приложението Peloton – той не беше питал AI за Peloton или фитнеса като цяло.
Преди това в приложението ChatGPT за Android бяха открити фрагменти от код, споменаващи „рекламна функция”, някакво „базарно съдържание”, „реклами в търсенето” и „въртележка от реклами в търсенето”.
Въвеждането на реклами в ChatGPT беше очаквана промяна, особено за потребители без платен абонамент, но показването им на абонатите на скъпия ChatGPT Pro (на цена от 200 долара на месец) е може би прекалено. Същото важи и за тези, които плащат 20 долара на месец за ChatGPT Plus.
Един потребител на ChatGPT Pro каза, че вече обмисля да прекрати платения си абонамент; друг сподели, че вижда реклами от два или три дни и добави, че е от Обединеното кралство, което предполага, че OpenAI е решила да проведе експеримента си и там.
Потребителите на ChatGPT са обединени в мнението си, че показването на обяви, несвързани с темата на разговора на чатбота, очевидно се тълкува като реклама. За дизайнерите обаче, предложението за интегриране на Canva, например, би било подходящо.
Не е ясно дали OpenAI ще реши да приложи този формат на реклама за всички потребители на чатбота, но остават надеждите, че това няма да има негативни последици за цялата индустрия на изкуствения интелект.
