Водещи японски компании планират настъпление на нововъзникналия пазар за евтини лаптопи. Няколко от най-големите производители в страната на изгряващото слънце ще предложат ноутбуци с малък диагонал на екрана, твърди digitimes.com.
Доскоро японските гиганти гледаха хладно на идеята за нетбуци – компактни и леки лаптопи, предназначени основно за сърфиране в интернет. Постепенно обаче този тип устройства формираха нов клас и интересът към тях от страна на потребителите нараства.
Sony, Toshiba, Fujitsu и NEC ще представят собствени мини лаптопи през четвъртото тримесечие на годината. Доставчик на компонентите за Sony ще бъде тайванската компания Foxconn Electronics.
Междувременно и корейската LG планира да пусне компактен лаптоп, проектиран на базата на енергийноефективния процесор Intel Atom. Компютърът ще предостави 8,9-инчов екран, 2 GB оперативна памет и 120 GB твърд диск и ще работи под управление на операционна система Windows ХР.
В момента почти всички големи световни производители атакуват пазара на нетбуци със собствени модели. Локални асемблатори също обмислят стратегии да предложат собствени марки мини лаптопи. Анализаторите обаче са скептични относно потенциала за извличане на печалба от новия пазарен сегмент.