Преносимостта на номерата не изкушава

По-малко от 5% досега от бизнес абонатите, обслужвани в 2be, са се възползвали от възможността да сменят мобилния си оператор – като запазят номера си, съобщиха от търговската верига за мобилни комуникации. 2be работи с всички мобилни оператори в България.
Услугата преносимост на номера стартира в началото на април, но според търговците не се радва на особена популярност сред бизнес клиентите.
На първо място сред резервите на потребителите са неустойките, които те трябва да заплатят, при преждевременното прекратяване на договора с настоящия си оператор, съгласно общите условия на компаниите.
Друга причина за слабия интерес към преносимостта на номера е недостатъчната популярност на услугата.
„Очакванията, че много клиенти ще се възползват от новата услуга на този етап не се оправдават. Но това в никакъв случай не означава, че тази услуга не е необходима или полезна, по-скоро ми се струва, че клиентите имат нужда от повече информация за нея”, коментира Станислава Арнаудова, изпълнителен директор на 2be.
Таксата, която се заплаща при преноса на всяка една карта в бизнес групата също е мотив против ползването на услугата, смятат от веригата.
Не на последно място – времето, за което някои от операторите издават сертификата, удостоверяващ запазването на номера, е значително по-дълго от предвидения за целта двудневен срок.

Коментар