Форбс извади разходите на Apple за лобиране

В рамките на едно тримесечие Apple е похарчила 450 хиляди долара за лобиране на своите интереси пред американското правителство, разкрива Форбс.
Основната част от сумата е отишла за прокарване на удобни за Купертино законопроекти, касаещи енергопотреблението, правата върху интелектуална собственост и образованието.
Apple е участвала активно и в дискусиите за неутралитета на мрежовите оператори. Въпросният законопроект дефинира общи правила за управление на мрежовия трафик, които операторите трябва да спазват, без да блокират работата на определени програми.
В частност, компанията е отстоявала своите интереси с приложението NetShare, което е било извадено от каталога App Store под давление на AT&T. Макар Apple и AT&T да са партньори в продажбите на iPhone, между двете компании има спорове, които се решават чрез лобиране на законодателно ниво.
“Ябълката” е похарчила известна сума и за прокарване на реформа в Универсалния пощенски фонд, който развива телефонните връзки в слабонаселени региони на САЩ. Целта на компанията е била да ускори прехода от аналогова към цифрова телевизия, с което се откриват нови честоти за интернет.
През последното тримесечие Apple е лобирала активно и за забрана на шпионските програми, известни още като спайуер.

Коментар