Intel обединява интернет с телевизора

Процесорният гигант Intel подписа сделка с Yahoo, чиято цел е да подобри начина, по който хората използват своите телевизори, добавяйки интернет приложения.
Сътрудничеството между двете компании ще доведе до създаване на Widget Channel – чрез него зрителите ще могат да изпращат имейли на приятели, да търгуват с акции или да проверяват прогнозата за времето, докато в същото време гледат различни телевизионни програми.
Базираните на интернет услуги ще работят на нова група от интелски чипове, разработени специално за свързани с мрежата устройства, стана ясно на форума за разработчици IDF в Сан Франциско.
Проектът на Intel няма да представлява копие на персонален компютър в телевизора. Компанията ще се опита да създаде нов имидж на телевизорите, доставяйки по-богато от всякога интернет преживяване на зрителите. Телевизори се използват от над 1.3 милиарда домакинства из целия свят, а това показва, че без съмнение телевизията е вездесъща.
Yahoo, втората по големина търсачка в света, демонстрира как действа Widget Channel посредством свързан с интернет телевизор. Каналът се появява под формата на тънка лента в долния край на екрана. Той включва неща като прогноза за времето, цени на акции, новини, спорт и уеб сайта за споделяне на снимки Flickr.
Новият дизайн има за цел да заема минимална част от екрана, за да не пречи на гледането на телевизия. Това обаче не беше така в миналото, когато идеята се свеждаше до интегриране на браузър в телевизора и използване на текстово базиран интерфейс, който пречи на програмите.
Тънката лента може да бъде разширявана или използвана като страничен бар в лявата страна на екрана, без да закрива предаването, което се гледа в момента.
Сред другите характеристики на Widget Channel влизат възможност за “картина в картината”, сваляне на видео по поръчка и пазаруване онлайн.
Сливането на мрежата и телевизията се очаква да укрепи позицията на последната като най-желано място за реклама. IDC предвижда, че интернет рекламата ще задмине тази във вестниците, кабелните и националните телевизии до 2012 година. Компанията очаква общите приходи от мрежата да се удвоят през следващите 4 години на $51.1 милиарда.
Widget Channel може да размие границата между интернет и телевизията, смятат анализатори. Компаниите все още харчат пет пъти повече за телевизионна реклама, отколкото за онлайн такава. Рекламата просто се продава по-добре по телевизията, но проблемът е, че всеки вижда една и съща реклама. Widget Channel може да означава пренасочване на рекламите според предпочитанията на зрителите – динамиката между телевизията и мрежата може да се промени драстично.
Като част от сделката Intel разработва специална система, която ще бъде внедрена в един чип, предназначен за пазара на свързаната с интернет потребителска електроника. Процесорът ще може да се справи с видео с висока резолюция, аудио с качество на система за домашно кино, 3D графики и свързаност на телевизора с интернет.
Индустрията за потребителска електроника трябва да се възползва в най-скоро време от чипа CE 3100 (с кодово име е Canmore), за да бъде създадена екосистема за подобряване на зрителското преживяване, посочиха от Intel. Гиганти като Sony, Toshiba, Samsung и Motorola вече са демонстрирали интерес към процесора Canmore, чието производство се очаква да започне през 2009 година.

Коментар