Apple възнамерява да печели и от реклама в своя онлайн магазин за приложения. От 5 октомври App Store ще започне да предлага препоръчани предложения в резултатите от търсене, съобщи Apple Insider.
Системата ще работи просто, по познат от търсенето в Google начин. Когато потребителят потърси конкретно приложение, в резултатите ще се появяват и спонсорирани предложения, наред с целевата програма.
Разработчиците, които публикуват свои продукти в App Store, ще могат да се възползват лесно от системата. За да стартират рекламна кампания, те трябва просто да уведомят Apple за своето приложение, да зададат лимит на бюджета и да добавят платежна информация.
От специална секция Search Ads разработчиците могат да определят целевата аудитория, да зададат ключови думи и да извършат допълнителни SEO настройки за популяризиране на своя продукт.
В досегашната си осемгодишна история онлайн магазинът App Store никога не е предлагал реклама на потребителите. Apple уверява, че всички спонсорирани предложения ще имат специален бадж „реклама” и потребителят винаги ще бъде информиран за тях.