Lenovo обяви спад на приходите с 6% до $12,2 млрд. за третото фискално тримесечие, което приключи на 31 декември 2016 г. Нетната печалба на компанията е намаляла с 67%, спрямо същия период на предходната година, и възлиза на $98 млн.
Lenovo се изправя пред сериозни предизвикателства и в трите си основни бизнес направления – решенията за съхранение на данни, мобилните телефони, персоналните компютри и смарт устройствата. Независимите анализи сочат, че индустрията в тези направления бележи или съвсем слаб, или нулев ръст през този период, коментираха резултатите от компанията.
Продажбите на РС и таблети възлизат на $8,6 млрд., което е спад с 3% на годишна база. На тримесечна база обаче PC бизнесът на Lenovo е нараснал с 10,2%. Компанията е доставила на пазара общо 15,7 млн. компютъра, което е 2% ръст на годишна база, докато индустрията като цяло бележи спад от 2% за същия период.
Според финансовия отчет, Lenovo продължава да бъде световен лидер на пазара за компютри с дял от 22,4%. Компанията бележи ръст и при таблетите – с 10% на годишна база.
В „дивизията” мобилен бизнес (MBG), която включва смартфоните Motorola и Lenovo, продажбите за третото фискално тримесечие възлизат на $2,2 млрд., отбелязвайки спад от 23% на годишна база, но със значителен ръст спрямо предходното тримесечие, дължащ се на стабилното представяне в развитите пазари. С 15 милиона доставки през третото фискално тримесечие в този сегмент, Lenovo бележи ръст от 7% спрямо предходното тримесечие и 20% ръст в доставките на Moto.
Подразделението DCG за сървъри, сторидж решения и софтуерни услуги отчита приходи от $1,1 млрд., което е спад с 20% на годишна база и с 3% спрямо предходното тримесечие.
В Европа, Близкия Изток и Африка консолидираните продажби през третото тримесечие на фискалната година са намалели с 2,7% спрямо предходната година, но Lenovo отбелязва ръст от 23% спрямо предходното тримесечие, регистрирайки 27,6% от глобалните продажби на компанията.
А кои са диамантите, Васко?
Най-големите боклуци на пазара.