IBM препоръча бизнес по заявка за ютилити сектора

ИТ инфраструктурата на една ютилити компания, доставяща комунални услуги, трябва да притежава четири характеристики, за да е успешен нейният бизнес, базиран на активите. Това са интегрираност, виртуализираност, автономност и основаване на отворени стандарти, посочиха специалисти от IBM България на семинар “Иновации за ютилити сектора”, който се състоя вчера в София.
Интегрираната ИТ инфраструктура улеснява свързаността на системите, данните и необходимите процеси в реално време за поддръжка на индустриалната мрежа. Когато тя е базирана на отворени стандарти,  позволява бърза адаптация към промените в технологиите. Виртуализираната инфраструктура намалява ИТ разходите, като изисква плащания само за ползваните услуги. И накрая, автономността допринася за по-лесното управление на хардуера и софтуера.
Представените на семинара добри практики илюстрираха случаи, в които една компания може да намали с до 50% своите разходи, при правилно изграждане на бизнес модел “по заявка”, пригоден към съвременната ситуация. Той помага на организациите да реагират по-бързо и да бъдат по-ефективни, като намалят разходите.
Готовността за непланирани събития ще се превърне в отличителен белег на ютилити компаниите, които успешно се възползват от бизнес средата „по заявка”. Комбинацията от трансформирани бизнес процеси и мощни ИТ инструменти има потенциала да помогне на компаниите да постигнат лидерска позиция в индустрията.
На семинара беше засегната и темата за мобилността на служителите – практика, която в случая с електро-разпределителните компании може да подобри значително обслужването на клиентите и същевременно да намали оперативните разходи за поддържане на мрежата. Тъй като мобилността е свързна и с известни рискове и проблеми за фирмите, IBM предлага средства за защита на данните, както и необходимите бизнес приложения. Целта е мобилният служител да работи по-ефективно за своята фирма и когато е извън офиса.

Коментар