Майкрософт подобрява търсенето в Европа

Софтуерният гигант Microsoft ще наблегне на технологиите за търсене с три нови научно-изследователски центъра в Европа. Корпорацията съобщи и градовете, където те ще бъдат открити – това са елитните Париж, Лондон и Мюнхен.
Работещите в новите центрове ще имат задачата да оптимизират технологиите за търсене на Microsoft за европейските потребители.
В момента компанията контролира едва около 2% от европейския пазар на интернет търсене, по данни на ComScore. В същото време Google държи почти 80%.
Амбициите на Редмънд в търсенето обаче са големи. Корпорацията не успя да погълне Yahoo и така да се приближи бързо до Google, но и не се е отказала да търси пътища за растеж в сегмента. Очаква се новите центрове да укрепят позициите й на пазара и да повишат доходите от реклама.
Microsoft не е обявила размера на инвестициите в изследователските звена. Те обаче нямя да са никак малки, предвид, че в близките години Редмънд ще назначи няколкостотин разработцици и специалисти по технологии за търсене в трите центъра, става ясно от изказване на CEO-то Стив Балмър.
Корпорацията планира също да увеличи размера на финансирането на своите изследователски звена в Европа. В момента те струват около 600 милиона годишно на Microsoft.
Наскоро компанията обяви създаването на голям изследователски център в Норвегия, който ще се базира на активи на фирмата Fast Search & Transfer ASA, закупена от Microsoft за 1,2 милиарда долара в началото на годината.

Коментар