Huawei има план да изпревари Apple на пазара за смартфони през 2018 г., но рокадата в Топ 3 може да стане факт още през настоящото тримесечие, според източници от индустрията, на които се позовава digitimes.com.
Продажбите на класни смартфони Huawei серии P и M продължават да нарастват бързо, като освен това на силно търсене се радват и по-достъпните устройства от семейството Honor. Тайвански доставчици на компоненти очакват през третото тримесечие на 2017 г. – периода юли-септември – Huawei да измести Apple от второто място при производителите на смартфони.
Тенденцията към засилване на позициите на Huawei се отчита и от редица водещи анализатори. В един от скорошните си доклади IHS Markit съобщи, че през второто тримесечие на годината Huawei изостава само на 1% от Apple. Китайската компания контролира 11% от световния пазар на смартфони, докато нейният американски конкурент има 12%.
Според анализ на Canalys, през миналото тримесечие Apple е доставила само 3 млн. устройства повече от Huawei, а IDC свежда тази разлика до само 2,5 млн. смартфона. IDC твърди, че в периода април-юни Huawei е продала 38,5 млн. устройства, което й отрежда 11,3% от целия пазар, в сравнение с 41 млн. броя iPhone и 12% дял за Apple.
Китай остава един от най-важните пазари за Huawei. През второто тримесечие компанията е доставила в родината си 23,5 млн. смартфона, подобрявайки резултата си на годишна база с 22,6%. В същото време Apple губи позиции в Китай – продажбите на iPhone са намалели със 7,6% до 8 млн. броя. Докато Huawei контролира 21% от китайския пазар, делът на Apple там е три пъти по-малък – 7,1%.
Същевременно, Huawei бележи успехи и в други региони по света. През първата половина на годината китайският производител е увеличил с над 45% продажбите си в Югоизточна Азия, Япония и Южна Корея и с 18% в Европа. Смартфоните с китайския бранд са особено популярни в държави като Германия, Финландия и Полша.
На фона на сезонния подем, пазарните наблюдатели очакват Huawei да продаде над 40 млн. смартфона през третото тримесечие на 2017 г. Що се отнася до Apple, прогнозата е за слаб спад спрямо второто тримесечие, тъй като много потребители отлагат покупките на iPhone за заключителната четвърт на годината, когато на пазара ще излезе новият модел.