Приходите на Lenovo за първото тримесечие на текущата финансова година, приключило на 30 юни, възлизат на $10 млрд. долара – без спад на годишна база и с ръст от 4,5% спрямо предходното тримесечие.
Необложената загуба на компанията през първото тримесечие е $69 млн. долара, а нетната загуба възлиза на $72 млн. долара. Оперативната печалба е със $110 млн. долара повече спрямо предходното тримесечие.
Брутната печалба на компанията намалява с 11% спрямо същото тримесечие на предходната година до $1,4 млрд. долара, но без спад спрямо предходното тримесечие с брутен марж от 13,6%. Базовата загуба на акция е 0,66 щатски цента, или 5,15 хонконгски цента.
От миналата година Lenovo следва нова тристепенна стратегия за развитие, целяща да балансира ръста и печалбата в сегмента PCSD (PC and Smart Devices) с ускорен растеж на подразделенията DCG (Data Center Group) и MBG (Mobile Business Group or MBG). Компанията инвестира в не-хардуерни области, за да посрещне динамиката на пазара и да се позиционира правилно за постигане на дългосрочна печалба.
Приходите на PCSD възлизат на $7 млрд. долара, без да се отчита спад на годишна база. Въпреки това, на тримесечна база групата отбелязва ръст на приходите от 4,8%. Необложените приходи са $291 млн. долара, а маржът при необложените приходи бележи спад от 4,2%, причинен най-вече от сериозното покачване на цените на компонентите в цялата индустрия.
За второ поредно тримесечие MBG отбелязва увеличение на приходите и продължава да подобрява своята доходност с двупроцентов ръст на приходите на годишна база до $1,7 млрд. долара и подобрение на маржа на необложената печалба от 2,2 пункта за същия период.
Подразделението DCG, което включва сървъри, сторидж решения, софтуер и услуги, продължава да се фокусира върху трансформиращите процеси. Групата се стабилизира извън Китай през първото фискално тримесечие, отбелязвайки 14% ръст в приходите спрямо предходното тримесечие.
приходи – 10 млрд$
брутна печалба – 1,4млрд$
нетна загуба -72мил $