Телеком операторите по света започват да внедряват активно изкуствен интелект в отделите си за поддръжка на клиенти. Става въпрос за виртуални помощници с елементи на изкуствен интелект, наричани още телеботове.
Според изследователската компания ABI Research, благодарение на телеботовете, операторите могат да си спестят разходи за обслужване в размер на 1,2 млрд. долара в периода до 2022 г. Телеботовете помагат на клиентите при решаване на най-различни казуси – от получаване на справки за състоянието на баланса им до покупка на SIM карти, информация за технически настройки и отстраняване на повреди.
Някои оператори ползват готови решения на базата на утвърдени технологии в сферата на изкуствения интелект и обработката на естествен език (Natural Language Processing, NLP) от рода на IBM Watson, Nuance, LivePerson и IPsoft. Други предпочитат да разработват собствени технологии – например, Telefónica планира да пусне през 2018 г. телебот Aura.
Осъзнавайки предимствата на виртуалните асистенти, телеком операторите увеличават инвестициите в тази област. ABI Research прогнозира, че в следващите пет години инвестициите в технологии за изкуствен интелект ще нарастват средногодишно с 22,4%, за да достигнат 14 млрд. долара към 2022 г.
The IT Crowd – Hello IT Machine
Това вече е факт:
“https://www.youtube.com/watch?v=PtXtIivRRKQ”