Microsoft си връща на Yahoo за провалената сделка

Шефът на Microsoft Стив Балмър даде да се разбере, че на този етап софтуерният гигант няма намерение да купува Yahoo. Повод за неговия коментар стана изказване на Джери Янг, CEO на Yahoo, че интернет компанията е готова да преговаря отново с Microsoft, след провала на разговорите по-рано тази година.
Ситуацията за Yahoo се промени. През седмицата Google обяви, че се отказва от рекламната сделка с ръководената от Джери Янг компания, която щеше да донесе по 800 милиона долара годишно на Yahoo. Проточилото се антимонополно разследване на сделката от властите в САЩ принуди Google да се оттегли, поради опасност от влошаване на отношенията с партньори.
Джери Янг реагира бързо. На конференция по Уеб 2.0 в Сан Франциско той заяви, че неговата компания е открита за преговори за сливане с Microsoft.
От Редмънд обаче проявиха сдържаност, а Стив Балмър даде доста хладен отговор на предложението. CEO-то заяви, цитиран от Dow Jones Newswires, че на този етап Microsoft не е заинтересована от покупка на Yahoo.
Балмър припомни, че нееднократно Microsoft е правила предложения на Yahoo при различни условия, на всяко от които интернет компанията е отговаряла отрицателно. Това е принудило Microsoft да се насочи към алтернативни варианти за развитие на интернет бизнеса си.

Коментар