С приближаване на коледните празници анализаторите извадиха интригуващи данни за интереса на американските потребители към лаптопите на Apple и Dell.
Оказва се, че по еднакъв брой купувачи биха избрали едната или другата марка, сочи проучване на компанията ChangeWave. Освен това две трети от желаещите да си купят лаптоп в следващия 1 месец планират това да бъде MacBook или Dell.
От 3699 потенциални купувачи на лаптоп 33% са отдали предпочитание към MacBook и също толкова – към Dell. Според ChangeWave, интересът към двете марки е продиктуван от скорошното обновление на линията MacBook и традиционната репутация на Dell като качествен производител.
Анализаторите обаче уточняват, че изнесените данни не илюстрират пазарните дялове на двете компании. На потребителския пазар в САЩ Dell има около 20%, посочват от ChangeWave.
Същевременно, намеренията за покупка на компютър у потребителите са най-ниски от 5 години насам. Само 8% от анкетираните са заявили желание за покупка на лаптоп, срещу 11% през миналата година.