Huawei, най-големият китайски производител на смартфони, преработи плановете си за инвазия на американския пазар. Компанията ще търси партньорство с т.нар. „трети страни”, вместо сделки с мрежови оператори.
Миналия месец АТ&Т обяви, че се оттегля от сделка с Huawei под натиск от американски депутати, които се обърнаха към комисията FCC с притеснения „за китайския шпионаж като цяло и ролята на Huawei в този шпионаж, в частност”, отбелязва Warc в публикация по темата.
Миналата седмица още един водещ телеком оператор, Verizon, отхвърли плановете си да продава смартфони Huawei в САЩ – очевидно отново под натиска на американското правителство, съобщава Блумбърг.
Сега Huawei възнамерява да доставя на пазара в САЩ отключена версия на своя водещ модел Mate 10 Pro, твърди South China Morning Post. Целта на компанията е да конкурира Apple и Samsung чрез отворени канали, които представляват само 10% от пазара.
При текущите цени Mate 10 Pro излиза по-евтин за покупка в САЩ, отколкото в Европа или Китай, а промоционалната карта за подарък от 150 долара от търговците на дребно ще го направи с около една трета по-евтин от Apple iPhone X.
Но на пазар, където потребителите обикновено придобиват смартфони чрез планове към телеком оператори, някои наблюдатели се съмняват дали това би било достатъчен стимул за тях.
„На пазар, доминиран от iPhone, Huawei трябва да предложи повече стимули, за да насърчи потребителите да изпробват първо нейните телефони”, казва Ван Сяофенг, старши анализатор във Forrester Research. „Офертата за подарък от 150 долара в САЩ не е достатъчно атрактивна, защото ще бъде приложена само за бъдеща покупка”, допълва той.