Финансовата криза успя да засегне сериозно и онлайн бизнеса, въпреки някои прогнози, че ще се случи точно обратното.
Пазарът на онлайн покупки за първи път отбеляза спад, сочат данни на ComScore. За 23 дни на ноември потребителите на интернет са напазарували стоки за 8,2 милиарда долара, което е с 4% по-малко в сравнение със същия период на миналата година.
Макар и поевтиняването на горивото да дава известни предимства на редовите американци, то фактори като лошото състояние на фондовия пазар и на пазара на труда, инфлацията и други значително са намалили покупателната способност на хората.
Някои потребители предпочитат да изчакат с празничните покупки, с надеждата, че търговците ще предложат допълнителни намаления и бонуси към стоките.
Анализаторите на ComScore не очакват обемът на коледните покупки онлайн да отбележи ръст през тази година. Най-вероятно е да се запазят досегашните нива.